Constructie naturala din lemn - cu acoperis reciproc

                   Foisor natural octogon cu acoperis reciproc

Bun... sa va povestesc un pic o parte din lucrurile faine care s-au materializat in  vara lui 2015. Am reusit, impreuna cu ajutorul unor prieteni de suflet, sa  dam forma si culoare unui  foisor natural octogon -  din lemn, cu acoperis reciproc - lucrat manual si realizat cu materiale  naturale. Doar pentru invelirea acoperisului, am utilizat o prelata de tir, pe care am achizitionat-o la mana a doua ( de la o firma din Deva, care vinde  anvelope si diverse lucruri second hand), considerand ca este mult mai ecologic in felul acesta, plus pretul... fiind incomparabil fata de o membrana speciala pentru acoperis verde. 
De altfel, metoda acoperisului cu coaja de mesteacan, are un timp de executie indelungat si nici nu o stapaneam, nici nu cunosteam pe nimeni care sa fi putut sa chem sa execute aceasta operatie ... deloc simpla. Nu zic nu,  or exista si la noi in tara asemenea mesteri priceputi, dar eu nu stiu si nici nu aveam vreme de cautat.
 Mi-as fi dorit tare mult sa am toate fotografiile de la inceputul lucrarii, dar din pacate hard-ul laptop-ului s-a stricat si am ramas fara multe date ( deh... se mai intampla si din astea, asa am invatat ca datele si ceea ce este important, se pastreaza in mai multe locuri). Bine ca au mai ramas cateva fotografii pe un stick si altele le-am luat din nou de la Catalina. O doamna pasionata de fotografie, muzica,  arta, natura si frumos. Trecand in vizita pe la noi, a facut cateva fotografii chiar in timpul procesului de ridicare a foisorului.





Copacii pe care i-am folosit la acest Foisor Octogon Natural cu acoperis reciproc, au fost luati din padurea proprie, acolo unde acestia erau sufocati de alti copaci.
 In felul acesta au fost eliberati ceilalti din jurul lor, iar acestora le-am dat o intrebuintare uitla si frumoasa. A fost o intreaga aventura, mai ales coborarea lor de sus din padure. Am cerut ajutorul unora dintre vecini, iar acestia nu au intarziat sa apara, ba chiar au venit cu ustensilele necesare si modalitatea usoara de a cobora lemnul in apropierea locului de construit.
Asa arata locul inainte de a fi ridicat pe el foisorul natural, unde avusesem plantati cartofi, galbenele, limba mielului si un migdal.
Un pomisor din cauza caruia nu ma lasa inima sa ridicam in acel loc foisorul. Prietenii mei m-au asigurat ca ii va fi bine si dupa transplantare, apoi binecuvantand aceasta lucrare s-a purces la co-creatie.


Mai intai a fost decojit trunchiul si ramurile, manual, bucata cu bucata, ram cu ram- cu o indemanare si pricepere demna de apreciat. Apoi a fost faurita, pot spune, o fundatie din pietre de diferite marimi de pe rau si de unde a fost facut unul dintre izvoare. La fundatia stalpilor s-a folosit si pietre foarte mari, ce le aveam deja pe teren pentru fundatia casutei. Au fost legate si bine ancorate pentru a fi structura solida si rezistenta.


 Iar printre toate cele cu lucrul, ne-am bucurat si descoperit din nou minunatia si magia Naturii. Intr-una din zile, urmarind procesul in sine, impreuna cu copiii, am vazut cum curge seva gustoasa de pe cojile acestora... curiosi din fire, am incercat sa vedem cum o simt papilele noastre gustative. Noi fiind obisnuiti cu gustul de la seva de mesteacan, am fost surprinşi atât de plăcut, de acest dulceag şi interesant gust al copacilor de carpen. Ne-am luat un mic desert raw vegan natural nepraparat de noi, ci doar oferit cu gratie de Mama Natura. Cât de formidabilă este natura şi întreaga Creaţie vie! 

Cu recunoştinta şi iubire mulţumesc celor ce au contribuit  la aceasta constructie naturala, pentru tot si pentru Viaţa!



Sa zambim cu Inima!
Mihaela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați un mesaj!